جشن تولد ۴ سالگی آندروید گوگل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1391
بازدید : 555
نویسنده : Arash

 

 

جشن تولد ۴ سالگی آندروید گوگل

  امروز بیست و سوم سپتامبر سیستم عامل آندروید گوگل چهار ساله می شود.

اولین نسخه عمومی از سیستم عامل آندروید را گوگل تحت نسخه یک (1.0) در 23 سپتامبر 2008 راهی بازار فناوری کرد.سیستم عامل توسط کمپانی بنام آندروید به رهبری ریچ ماینر، اندری روبین، نیک سی.یرز و کریس وایت درست شد. روبین دست به ریسک بزرگی زده و تلفن جاوا بیس درست کرده بود. سی.یرز مدیر ارشد در کمپانی تی.موبایل بود و ماینر نیز مدیر ارشد در کمپانی اورنج بود. آندروید در اکتبر 2003 توسط این افراد شکل گرفت و دو سال بعد در آگوست 2005 گوگل وارد صحنه شد.دقیقا معلوم نشد که سیستم عامل مبتنی بر لینوکس آندروید همانی بود که روبین و همکاران اولین بار عرضه کرده بودند یا گوگل آنرا با فناوری جدید خود ترکیب کرده و عرضه نمود.
بهر حال اتحاد تلفن باز (open handset alliance) – گروهی از کمپانی هایی که ویندوز را برای موبایل ارائه کردند؛ با هزینه ای پایین سیستم عامل را برای سازندگان سخت افزار موبایل آماده کردند. این اتحاد در 5 نوامبر 2007 5 ماه بعد از اینکه آیفون اپل راهی بازار شد، سیستم عامل را برای تلفنهای همراه آماده کردند.
کمتر از یک سال بعد از آن، 20 سپتامبر 2008 گوگل اولین کد خود را روی آن پست کردو اچ تی سی دریم و بعد تلفن جی وان روی تی.موبایل در 22 اکتبر 2008 با سیستم عامل اندروید عرضه شد. و این یک روز بعد از آن شکل گرفت که نسخه متن باز سیستم عامل رایگان توزیع شد. و بعد از این داستان، روز به روز آندروید توسعه پیدا کرده و بر اساس آمار آی. دی.سی، در فصل دوم مالی سال 2012 بیش از 68 درصد از بازار اسمارتفونها را در اختیار گرفته است.نسخه های بعدی یک و نیم، یک و شش و دو به ترتیب نام های فانتزی کوپکیک (cupcake) ، دونات (Donut)، و اکلار (eclair) به خود گرفت.در سال 2009 froyo و Gingerbread را برای نسخه های 2.2 و 2.3 در نظر گرفته شد.نسخه 3 آندروید بنام Honeycomb در سال 2010 عرضه شد که اولین نسخه مخصوص تبلت ها بود.
ایس کرم ساندویچ یا نسخه 4 بعدا ساخته شد و نسخه 4.1 را گوگل بنام jelly bean راهی بازار کرد. نسخه های آیس و جینجر عمومی ترین نسخه های آندروید بوده که به ترتیب 20 درصد و 57 درصد بازار آندرویدی ها را در اختیار دارد.
 
 

 




:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اخبار دنیای فناوری , ,
:: برچسب‌ها: ۴ سالگی آندروید , جشن تولد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقانه های ساده و بی ریای زوج شمالی و آدرس paradise2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com